Jest wiele sposobów zdobycia popularności i zbudowania zaufania klientów przez daną firmę. Jednym z najczęściej wybieranych przez dyrektorów i prezesów rozwiązań jest produkcja gadżetów firmowych z wyraźnie wydrukowanym logo. Akcesoria reklamowe pełnią nie tylko funkcję użytkową, ale również, a może nawet przede wszystkim, są częścią strategii marketingowej danej firmy, która poprzez rozdawanie bezpłatnych gadżetów, takich jak koszulki, czapki z daszkiem czy smycze reklamowe, zwiększa swoją rozpoznawalność na rynku i co za tym idzie, buduje swoją mocną pozycję. Jakie jednak cechy powinny posiadać akcesoria reklamowe, tak aby prawidłowo spełniały swoja funkcję? Przede wszystkim nie mogą być wykonane ze słabych materiałów, ponieważ bardzo szybko się zużyją. Taka sytuacja jest bardzo niepożądana, gdyż dana firma może kojarzyć się konsumentom ze złą jakością wyrobów. Jednocześnie koszt produkcji nie powinien być zbyt wysoki, gdyż właściciel danej firmy musi pamiętać o tym, że smycze reklamowe powinny być rozdawane za darmo.